Iklan nduweni teges ajak-ajak utawa
celuk-celuk kang katindakake kanthi wola-wali. Lumrahe dibuwarakake
(disebarluaskan) mawa media masa, kayata televisi, radio, film, layang kabar
(koran), kalawarti(majalah), lan liya-liyane. Dene tujuwane wong utawa
perusahaan masang nggiyarake iklan, yaiku kanggo menehi katrangan (informasi),
ajak-ajak, nepungaken ngiras nawakake jasa utawa asil produksine marang wong
akeh (masyarakat).
Iklan iku bisa kasebut komunikatif menawa pesene utawa apa kang pengin
disampekake bisa dimangerteni dening masyarakat umum. Pilihan tembung lan ukara
kudu trep, ora njlimet lan gampang di mangerteni. Iklan uga biasane ana
gambare.
Bab kang prelu digatekake sajroning
iklan iku ana 2 maceme, yaiku
1. Surasa (isi) iklan :
1. Surasa (isi) iklan :
- Kudu objektif lan jujur
- Singkat lan jelas
- Menarik
2. Basa
iklan :
- Gampang ditampa utawa komunikatif
- Ukarane cekak lan cetha uga ndudut ati
- Gambare cetha, gampang dimangerteni, ndudut ati supaya wong kepengin mangerteni uga nyoba
- Isine nyata lan ora ngapusi
- Ngajak-ajak
Jenise iklan kaya ing ngisor iki:
- Iklan kulawarga, yaiku ikang kang isine kanggo anggota kulawarga liyane.
- Iklan pengumuman, yaiku iklan kang ditujukake marang khalayak umum, bisa per wong, lembaga utawa instansi.
- Iklan undangan, yaiku iklan sing isine undangan kanggo sawijining acara utawa kegiyatan.
- Iklan permintaan, yaiku iklan kang isine panjaluk marang khalayak umum mbuh kuwi per wong, lembaga utawa instansi.
- Iklan penawaran, yaiku iklan iku digawe dening wong utawa badan usaha kanggo nawarake asil produksine.
Lumrahe iklan iku dibiwarakake
kanthi 3 cara, yaiku:
- Iklan radio : nggunakake suara kanggo iklane.
- Iklan medhiya cithak (cetak) : nggunakake gambar utawa tulisan kanggo iklane.
- Iklan tivi : nggunakake gambar, suwara lan tulisan kanggo iklane.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar